Online Urkerdagconcert via Youtube

13sepHele dagOnline Urkerdagconcert via Youtube

Concert details

Programmaboekje download

De Urkerdag is de dag waarop Urk zijn cultuurhistorie en tradities viert en herbeleeft. Honderden jonge en oudere Urkers halen op de zaterdag voor Pinksteren hun klederdracht uit de kast en trekken die aan, terwijl er in het dorp allerlei feestelijke activiteiten zijn. Traditiegetrouw sluiten het Urker Mannenkoor “Hallelujah” en het Christelijk Urker Visserskoor “Crescendo” de Urkerdag af met een gezamenlijk concert in de Bethelkerk. Naast koorzang is er massale samenzang. Het zingen staat in het teken van het komende Pinksterfeest.

Vanwege de maatregelen tegen corona is er dit jaar geen fysiek Urkerdagconcert. Maar het Urker Mannenkoor “Hallelujah” biedt u graag een digitaal alternatief. Speciaal voor ons vaste publiek heeft het koor in de Bethelkerk een prachtig programma opgenomen met koor- en samenzang. Dit wordt op zaterdag 22 mei op ons YouTube-kanaal uitgezonden.

>>> BEKIJK HIER HET ONLINE CONCERT VANAF 22 MEI <<<

Programmaboekje

U kunt hier het programmaboekje van het concert downloaden. Daarin staan de teksten van de liederen en meer informatie over Urkerdag, het koor en de dirigent.

Onkostenvergoeding

Het concert kunt u gratis bekijken. Voor het Urker Mannenkoor ging het maken van deze opname met de nodige kosten gepaard. Geniet u van dit digitale concert? Zo ja, zou u dan willen overwegen om een vergoeding over te maken voor de onkosten? Dat kan door onderstaande QR-code te scannen met de camera van uw smartphone.

qr-code donatie urkerdag concert

(Scan bovenstaande code om €10 te doneren voor de onkosten. U kunt ook zelf een bedrag overmaken naar ons bankrekeningnummer NL94 RABO 0386 5763 43 t.n.v. Urker Mannenkoor “Hallelujah”)

Medewerkenden

Het orgel wordt bespeeld door Harry Hamer. Aan de vleugel zit de jonge talentvolle musicus Mark Brandwijk. Het geheel staat onder leiding van dirigent Bert Moll.

Meer