Thom Hesseling

2e dirigent

Thom Hesseling (02-11-1964) is geboren en opgegroeid in Alphen aan den Rijn. Hij kreeg daar zijn eerste orgellessen van Eltjo Bos, organist van en in de prachtige oude Oudshoornse kerk van Alphen aan den Rijn. Op zijn 16e jaar is hij orgel gaan studeren in Utrecht bij de Utrechtse musicus Piet van der Steen.

In zijn tienerjaren begeleidde Thom af en toe kerkdiensten en zangbijeenkomsten.
Op 15 jarige leeftijd werd hij benoemd als organist in de oude Hervormde dorpskerk van Hazerswoude-Dorp. Later volgde ook nog een vaste aanstelling in de Hervormde Gemeente “Sionskerk” in Alphen aan den Rijn. In beide kerken is hij, tot aan zijn verhuizing in 2003 naar de Veluwe, organist gebleven. Sinds 2021 woont hij met zijn gezin in ‘t Harde.
Als organist/pianist speelt hij nog regelmatig tijdens zondagse erediensten, zangavonden, koorconcerten en cantatadiensten.

Vanaf zijn 18e jaar is Thom dirigent geweest van verschillende koren in Alphen aan den Rijn, Koudekerk a/d Rijn, Katwijk, Leiden, Woubrugge, Zwolle en Nunspeet.
Thom was 23 jaar lang vast dirigent van de Christelijk Gemengde  Zangvereniging “De Lofstem” uit Woubrugge. Met dit koor werden mooie en bijzondere koorprojecten opgezet, waren er reizen en studieweken in binnen- en buitenland en zijn een viertal cd’s opgenomen.
Sinds 2014 is hij vaste dirigent van “Christelijk Gemengd Koor Urk” en vanaf 2017 is hij 2e dirigent van Het Urker Mannenkoor “Hallelujah”.